A+ A

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot “park&ride” stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas

16.01.2020
Drukāt

15. janvārī Ādažu,  Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Ikšķiles, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Stopiņu, Ropažu un Inčukalna pašvaldību pārstāvjiem un Rīgas domes vadību parakstīja vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) un satiksmes ministram Tālim Linkaitam (JKP) ar aicinājumu organizēt kopēju tikšanos un sākt darbu pie Rīgas metropoles mobilitātes vīzijas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides.

Pašvaldības aicina visas iesaistītās puses vienoties par kopīgi veicamajiem darbiem un indikatīvu laika grafiku vienotas sabiedrisko pārvadājumu sistēmas izveidei Rīgas metropoles areālā.

Pašvaldības vēstulē valdībai norāda, ka patlaban pasažieru pārvaldījumu modelis ir organizēts neefektīvi, veicinot privāto automašīnu dominanci uz autoceļiem un Rīgā, kā rezultātā veidojas sastrēgumi. Tāpat netiek pienācīgi izmantots AS “Pasažieru vilciens” potenciāls un dažādu transporta veidu savienojamība. Problēmas arī radot tarifu dažādība un vienotās biļetes neesamība.

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji arī vērš uzmanību uz to, ka ir vāji attīstīti pārsēšanās punkti ārpus Rīgas pilsētas, kā arī galveno satiksmes mezglu apkārtnē un pie maģistrālajām šosejām vai vilciena pieturām netiek veidotas “park&ride” stāvvietas.

Pašvaldību ieskatā, šo problēmu risināšanai ir jāveido jauns integrēts sabiedriskā transporta pārvadājumu modelis Rīgas aglomerācijā, aptverot galvaspilsētu un Rīgas metropoles areāla pašvaldības un arī visus sabiedriskā transporta veidus vienotā sistēmā. Lai šādu integrētu modeli izveidotu, nepieciešama arī valsts iestāžu iesaiste.

Savukārt Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks (LRA) norādīja, ka Rīgas aglomerācija aptver divas trešdaļas Latvijas ekonomikas un Rīgā katru dienu iebrauc un izbrauc 40% iedzīvotāju. “Tikai kopā varam panākt efektīvus risinājumus, jo katram darbojoties atsevišķi, tiks nelietderīgi tērēti resursi. Līdzdarbojoties visām pusēm, iespējams efektīvāk izmantot sabiedrisko transportu – vilcienu pārvadājumus, autobusus un pilsētas transportu kā arī atslogot Rīgu no sastrēgumiem, pārslogotajām ielām un stāvvietām. Lai to panāktu, jāsāk ar kopīgu plānošanu, kurā iesaistās pašvaldības un iedzīvotāji. Ceram, ka uzsāktā sadarbība mainīs ierasto kārtību, kur katrs iet citā virzienā uz atvērtu procesu, kurā visi dalībnieki saprot kopējo mērķi, darbības virzienus un ir iesaistīti lēmumu pieņemšanā! Tagad sāksies regulārs darbs, lai izveidotu labāku transporta sistēmu,” cerību pauda Sprindžuks.

Pašvaldību pārstāvji vienojās, ka nākamā sanāksme tiks organizēta pēc mēneša.

Jau vēstīts, ka novembra beigās Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji vienojās par kopīgu nostāju mobilitātes un pasažieru pārvadājumu jautājumā. Politiķi vienojās, ka ir nepieciešamas izmaiņas likumos, lai panāktu, ka pašvaldības kopīgi var realizēt vienotu maršrutu un pasažieru pārvadājumus, un kopīgi virzīties uz vienotu sabiedriskā transporta biļeti.

Publicēta: 15.01.2020 15:54 ,

Katrīna Karzubova, LETA

 

Baldones novada domes priekšsēdētājs Raimonds Audzers tikšanās laikā uzsvēra, ka “liela daļa no Baldones ekonomiski aktīvo iedzīvotāju no rītiem pavada sastrēgumos pat pusotru stundu, lai nokļūtu Rīgas centrā. Tas negatīvi ietekmē gan vidi, gan iedzīvotāju veselību un ekonomisko labklājību. Papildus slogs ģimenes budžetam ir autostāvvietu izdevumi, kas sastāda ap 6 eur dienā.  Park&ride stāvvietas, sabiedriskā transporta attīstība, Rīgas satiksmes maršrutu pagarināšana ir iespējamais risinājums mobilitātes veicināšanai.” Raimonds Audzers aktualizēja jautājumu par bezmaksas park&ride stāvlaukumu izveidi Rīgā pie galvenajām auto maģistrālēm.