A+ A

Sākušies ģeotehniskās izpētes darbi Rail Baltica trases posmos

31.10.2019
Drukāt

2019. gada 31. oktobris, Rīga – Rail Baltica projekta ievaros sākušies ģeotehniskās izpētes darbi Baldones novadā, kur savienosies divi trases dzelzceļa posmi. Jau oktobrī izpētes darbi sākās Rail Baltica posmā Vangaži–Salaspils–Misa. Šajā posmā izpētes darbi noritēs divu gadu garumā, līdz pat 2021. gada beigām. Savukārt trases posmā caur Rīgu izpētes darbi sāksies 2019. gada novembrī un arī turpināsies līdz 2021. gada beigām. Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo tehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām Rail Baltica pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļā posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, izpētīs grunts apstākļus. Izpēte tiek veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpēte, saņems informatīvu vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē ir norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode, kontaktpersona, kā arī pielikumā pievienots darbu saskaņošanas protokols.

Izpēti Vangaži–Salaspils–Misa posmā veiks personu apvienība “Misa–Vangaži GI”, kas sastāv no pieciem uzņēmumiem: AS Ceļu projekts, Ģeo Eko risinājumi, Ģeo eksperts, Markvarta ģeotehniskais birojs un VKB.

Posmā caur Rīgu, kas iekļauj arī plānoto dzelzceļu Baldones novadā, izpēti veiks Austrijas uzņēmuma filiāle Latvijā SIA “Intergeo Baltic”.

Vairāk informācijas par ģeotehnisko izpēti Baldones iedzīvotāji var atrast Rail Baltica digitālajā informācijas centrā: http://www.railbaltica.org/info/lv/geotehniska-izpete

Rail Baltica dzelzceļa līnijas posma Vangaži–Salaspils–Misa plānotais garums ir 56 km, un tā ietvaros ir paredzēts izbūvēt vairākus infrastruktūras objektus, tai skaitā, 4 dzelzceļa tiltus, 14 ceļu pārvadus un 4 dzīvnieku pārejas. Dzelzceļa posms caur Rīgu ir plānots 67 km garumā ar tādām nozīmīgām būvēm kā 11 tiltiem (ieskaitot tiltu pār Daugavu), 33 ceļu un dzelzceļu pārvadiem un 3 dzīvnieku pārejām.

Kopumā šobrīd Rail Baltica projektā uzsākti pamattrases projektēšanas darbi 411 km garumā, un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 km. Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas īsteno projektēšanas darbus Rīgas Centrālajā stacijā un Starptautiskajā lidostā “Rīga”. Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022. gadā.

 

Vairāk informācijas:

Līva Biseniece

Komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāja

+ 371 26 324 331

liva.biseniece@railbaltica.org

 

Liene Lapševska

RB Rail AS komunikācijas konsultante

+ 371 26 695 083

liene.lapsevska@vilands.lv